הכינו את נעלי הריצה: מסלולי ריצה בת"א והסביבה

אומרים לכם ת"א ואתם חושבים על שדרות, גורדי שחקים, תרבות, מסעדות וחיי לילה? ובכן מוטב שתדעו שבין היתר ת"א משקיעה לא מעט בספורט, ועל כן אם גם אתם הצטרפתם למגמה הספורטיבית שמשגעת את המדינה, מוטב שתכירו מגוון מסלולי ריצה ייעודיים – הן בתוך העיר והן בסביבתה המידית, כך שתוכלו להיות בטוחים, ליהנות ולפגוש עוד אנשים שיצאו מהבית בדיוק עבור אותה מטרה – ריצה ספורטיבית בעיר ללא הפסקה.

מסלולי ריצה בת"א

מעלים הילוך

הכינו פלייליסט, שימו אוזניות, הוציאו מהארון את הלבוש הספורטיבי, תנעלו נעלי ריצה שיתמכו בחוויה ותבחרו את אחד ממסלולי הריצה שהעיר ת"א יודעת להציע. מכאן שאין צורך להרבות בחציית כבישים, לעקוף אנשים שנעים באיטיות, או להסתכן בריצה באזור מאתגר, אלא ניתן להכיר נופים חדשים, לחוש בטוחים ולהתוודע לעוד נדבכים בעיר. חושבים שאתם מכירים את כל מסלולי הריצה? בואו תבדקו את עצמכם, הינה כמה מסלולים שאנו ממליצים עליהם:

פארק הירקון

נתחיל עם המיקום המרכזי – פארק הירקון! הפארק מציע לרצים אינספור מסלולי ריצה לצד מסלולי אופניים, כאשר אם מבקשים לגוון את האימון, ניתן לעצור באחת מפינות הכושר. מי שעמוק בתחום, ייהנה למצוא כאן גבעה ייעודית עבור ריצה בעלייה ומסלולי שמאפשרים ריצות במקצבים עולים ויורדים.

טיילת חוף גורדון

אוהבים את הים? צודקים! אין כמו לרוץ לצד הים ועל כן אם נבקש לבחור במסלול אחד שנע במקביל לגלים, נציין את טיילת חוף גורדון. פה תמצאו מסלול ריצה באורך של 4 קילומטר. המסלול יוצא מנמל ת"א ומגיע אל קו הסיום בדולפינריום. מבקשים להאריך את האימון? המשיכו להדרים לכיוון גן צ'ארלס קלור בו מחכה לכם שביל מעגלי שמציע שתי יציאות: יציאה צפונית אל טיילת להט ויציאה דרומית אל נמל יפו. הגעתם אל נמל יפו ועוד יש לכם כוח? אתם מוזמנים לבצע אימון אינטרוולים לצד ריצה במקצבים משתנים.

עלייה ביפו העתיקה

רצתם מספיק במישור הידוע והאוהב של העיר? זה הזמן לדעת שת"א כלל וכלל אינה רק שטוחה, אלא גם יודעת להציע אתגרים לא קטנים, מכאן שאם מעדיפים, ניתן לעלות תוך כדי ריצה מנמל יפו לכיוון יפו העתיקה, וכיוון שמדובר במסלול מעגלי, ניתן לבחור כמה פעמים חוזרים עליו. התעייפתם? עצרו בנקודת תצפית וקחו אוויר אל מול יופייה של העיר.

מסלול אורבני

אוהבים לרוץ לצד המולת החיים? לצד צבעים, אנשים, שווקים, ריחות ובניינים מרשימים? הישארו בתוך העיר! המסלול הארוך מציע כ11 ק"מ של מיטב העיר. נקודת היציאה נמצאת בנחלת בנימין פינת רוטשילד והיא נעה לעבר שוק לוינסקי, (היכן שמחכות עמדות תבלינים נודפות ריח משגע וצבעים שגורמים לרצות לעצור ולהתחיל לקנות) וממשיך אל עבר קיבוץ גלויות ושדרות ירושלים – היכן שמחכה מגדל השעון. ממשיכים הלאה? הצפינו לכיוון הדולפינריום, עלו לרחוב הכובשים (בסמוך לשוק הכרמל), חזרו לכיוון אלנבי וסיימו בנקודת ההתחלה – שדרות רוטשילד.

מסלול קולינרי

סביר להניח שלא כולם מתחברים לכך, אך אם אתם מתעמלים ובו זמנית מבקשים לאכול טוב, מומלץ לבחור את המסלול בהתאם לנקודות האוכל שפזורות בעיר. כך למשל ניתן לצאת מנקודת פרישמן דיזינגוף לכיוון הים, להמשיך עם הטיילת ימינה עד שמגיעים לנמל, לקחת עוד פעם ימינה ברחוב יורדי הסירה ולחזור לנקודת ההתחלה, שם מחכה לכם סביח פרישמן. לא רוצים סביח אך כן בית קפה? צאו מכיוון הבימה לכיוון רוטשילד ותחזרו בחזרה אל בתי הקפה שפזורים באזור.

צאו לדרך!

מכירים את המסלולים? מצוין! טרם ניסתם? זה הזמן! ריצה היא דרך מצוינת לשמור על כושר ולהתאוורר, אך גם דרך מצוינת להכיר את המקום בו גרים, ועל כן תמיד מומלץ לבחון מסלולי ריצה חדשים.

השארת תגובה